13 februari 2012

Vad gör ni på kärleksdagen?

Solen skiner mig rakt i ansiktet... genom fönstret. Kan tyckas jobbigt, men jag vill inte klaga nu när det äntligen går mot ljusare tider. Som jag har längtat. Förmodligen bara jag i hela Göteborg som gjort det också...


Efter jobbet ska jag till stan. Måste byta storlek på ett par byxor. Dom var fan sydda till ett spädbarn = passade inte mig och mina höfter. Jag vill verkligen ha brallorna, så ska bara byta upp mig ett hack! Sen ska jag förminska länken på klockan jag fick av min bror på födelsedagen! Smack. Dessa ärenden sker i sällskap av min bättre halva, Fredd. 


Efter detta möter vi upp en av mina bästa vänner, Linda. Hon har besök av en Sundsvallare (Norrlandsmänniska i allafall). Jag ska granska honom lite, lyssna på hans dialekt och snacka skit med Linda över en latte.


Imorgon är det en fin dag. 14 februari. Alla  dag. Då blir det pizza och öl! Varför ha värsta middagen på någon överflådig restaurang där man måste sitta rak i ryggen, äta med besticken i rätt hand, sörpla rödvin och prata aktier (ironi.se) när man kan dricka öl och käka pizza i mjukiskläder?
DAMN jag älskar mitt liv och min pojkvän. 


Vi började med detta förra året, varför vet jag ej. Jag gav det som förslag, han nappade, nu gör vi det igen... Livet har sina goda stunder... Sen var det ju detta med presenter. Måste man köpa presenter till den man älskar bara för att det är en sån dag? Jag ger gärna presenter till min pojkvän, men hellre när han minst anar än samtidigt som ALLA ANDRA i hela Sverige gör det... Kanske ger han nåt litet, en klocka, resa till NY eller en fotbollsresa till Barcelona. 
Eller så bjuder jag bara på några öl  ;)

xoxo / m.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar